Kullanıcı klavyeden bir üçgene ait kenar uzunlularını girecektir. Kenar uzunluklarına göre üçgenin Eşkenar, İkizkenar veya Çeşitkenar olduğu bulunacaktır.
Kenar uzunlukları için 3 adet TextBox eklenmiş ve ID’leri tutacakları değerlere göre adlandırılmıştır. BUL butonuna tıklandıktan sonra girilen kenar uzunluklarına göre üçgenin çeşidi bulunacaktır. Bulunan değer lbsonuc adlı Label’da gösterilecektir. Üçgenin çeşidini bulma 2 farklı yöntem ile çözülmüştür.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e) { int k1, k2, k3,say=0; k1 = Convert.ToInt32(tbk1.Text); k2 = Convert.ToInt32(tbk2.Text); k3 = Convert.ToInt32(tbk3.Text); if ((k1 == k2) && (k2 == k3)) { lbsonuc.Text = "EŞKENAR ÜÇGEN"; lbsonuc.BackColor = System.Drawing.Color.Brown; } else if((k1==k2)||(k2==k3)||(k1==k3)) { lbsonuc.Text = "İKİZKENAR ÜÇGEN"; lbsonuc.BackColor = System.Drawing.Color.Gray; } else { lbsonuc.Text = "ÇEŞİTKENAR ÜÇGEN"; lbsonuc.BackColor = System.Drawing.Color.Green; } } |
veya
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e) { int k1, k2, k3,say=0; k1 = Convert.ToInt32(tbk1.Text); k2 = Convert.ToInt32(tbk2.Text); k3 = Convert.ToInt32(tbk3.Text); if (k1 == k2) say++; if (k2 == k3) say++; if (k1 == k3) say++; if (say > 1) { lbsonuc.Text = "eşkenar"; } else if (say == 1) lbsonuc.Text = "ikizkenar"; else lbsonuc.Text = "çeşitkenar"; } |