Karenin kenar uzunluğu klavyeden girilecektir. Kenar uzunluğu sıfır ve negatif girildiyse kullanıcıdan yeniden istenecektir. Kenar uzunluğu doğru girilen karenin çevresi ve alanı hesaplanıp ekran gösterilecektir.
Double tipinde kenar uzunluğunun saklanacağı değişken tanımlandı. Console.ReadLine() ile klavyeden girilen değer okunduktan sonra Convert.ToDouble komutu ile girilen sayı double veri tipine dönüştürüldü.
IF şartı ile girilen kenar uzunluğunun doğru girilip girilmediği kontrol edildi. Eğer kullanıcı yanlış bir kenar uzunluğu girdiyse GOTO kullanılarak tekrardan istenmiştir. Doğru kenar uzunluğu elde edildikten sonra çevre ve alan hesaplaması yapılıp ekranda gösterilir.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | double kenar = 0; Console.Write("Karenin kenar uzunluğunu giriniz:"); OkuKenar: kenar = Convert.ToDouble(Console.ReadLine()); if (kenar <= 0) { Console.Write("Yanlış kenar uzunluğu girdiniz.\nTekrardan giriniz:"); goto OkuKenar; } double cevre = 4 * kenar; double alan = kenar * kenar; Console.WriteLine("Çevre={0}\nAlan={1}", cevre,alan); Console.ReadKey(); |