C# ile yapacağımız uygulamada kullanıcı klavyeden 1 adet sayı girecektir. Girilen sayının karesi ve küpü hesaplanıp ekranda gösterilecektir. Girilen sayının karesi ve küpü çarpma işlemi kullanılarak ve değişken kullanmadan yazdırma işlemi esnasında yapılabilir.
1 2 3 4 5 6 | int sayi = 0; Console.Write("Sayı giriniz:"); sayi = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); Console.WriteLine("Karesi="+(sayi*sayi)); Console.WriteLine("Küpü="+(sayi * sayi*sayi)); Console.ReadKey(); |
veya
1 2 3 4 5 6 | int sayi = 0; Console.Write("Sayı giriniz:"); sayi = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); Console.WriteLine("Karesi={0}",(sayi*sayi).ToString()); Console.WriteLine("Küpü={0}", (sayi * sayi*sayi).ToString()); Console.ReadKey(); |
Kare ve küp işlemleri için değişken tanımlanıp sonuçlar değişkenler içerisine kaydedilebilir.
1 2 3 4 5 6 7 | int sayi = 0,kare=0,kup=0; Console.Write("Sayı giriniz:"); sayi = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); kare = sayi*sayi; kup = sayi*sayi*sayi; Console.WriteLine("Karesi= {0} \nKüpü= {1}", kare,kup); Console.ReadKey(); |
veya
1 2 3 4 5 6 | int sayi = 0; Console.Write("Sayı giriniz:"); sayi = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); Console.WriteLine("Karesi={0}",Math.Pow(sayi,2)); Console.WriteLine("Küpü={0}", Math.Pow(sayi, 3)); Console.ReadKey(); |