C# ile yapacağımız uygulamada kullanıcı klavyeden dairenin yarıçapı değerlerini girecektir. Girilen değere göre dairenin çevresi ve alanı hesaplanıp ekranda gösterilecektir.
Alan ve çevre hesaplamasında kullanılacak pi değeri CONST ile program içinde değiştirilemez yapılmıştır. Veri tipi DOUBLE tanımlanarak ondalıklı değer alabilmesi sağlanmıştır.
1 2 3 4 5 6 7 8 | double yaricap = 0,alan=0,cevre=0; const double pi = 3.14; Console.Write("Dairenin yarıçapını giriniz:"); yaricap = Convert.ToDouble(Console.ReadLine()); alan = pi*yaricap*yaricap; cevre = 2*pi*yaricap; Console.WriteLine("Çevre= {0} \nAlan= {1}", cevre,alan); Console.ReadKey(); |
Matematik kütüphanesini kullanarak pi değeri ataması ve üs işlemleri gerçekleştirilebilir. Math.PI ile pi değerinin değeri matematik kütüphanesinden alınır. Math.Pow(yaricap,2) ile yarıçap değerinin karesi alınmıştır. Örneğin 2 yerine 3 yazılsaydı değerin küpü hesaplanmış olacaktır.
1 2 3 4 5 6 7 8 | double yaricap = 0,alan=0,cevre=0; const double pi = Math.PI; Console.Write("Dairenin yarıçapını giriniz:"); yaricap = Convert.ToDouble(Console.ReadLine()); alan = pi*Math.Pow(yaricap,2); cevre = 2*pi*yaricap; Console.WriteLine("Çevre= {0} \nAlan= {1}", cevre,alan); Console.ReadKey(); |